Sąd Okręgowy w Krakowie
bip.gov.pl

wyszukiwarka zaawansowana
Jesteś tutaj:
Skargi i wnioski
Skargi i wnioski
Na podstawie Ustawy z dnia 27 lipca 2001 r. Prawo o ustroju sądów powszechnych (Dz.U. 2018.23 t.j.) oraz Rozporządzenia Ministra Sprawiedliwości z dnia 9 maja 2012 r. w sprawie skarg i wniosków dotyczących działalności sądów powszechnych (Dz.U. 2012.524), do Prezesa Sądu Okręgowego w Krakowie można wnosić skargi i wnioski dotyczące działalności Sądu.
  1. Skargi i wnioski przyjmowane są w pierwszej kolejności na piśmie, w tym za pomocą środków komunikacji elektronicznej (na adres: so_x_wizytacyjny@krakow.so.gov.pl, prezes@krakow.so.gov.pl lub za pośrednictwem platformy ePuap), a także w formie ustnej do protokołu w sekretariacie X Wydziału Wizytacyjnego Sądu Okręgowego w Krakowie ul. Przy Rondzie 7, 31-547 Kraków, pawilon K, V piętro, pokój 504 w godzinach urzędowania tj. poniedziałek od 8:00 do 18:00, wtorek – piątek od 8:00 do 15:00.
  2. Po uprzednim złożeniu i rozpatrzeniu skargi lub wniosku na piśmie, skarżący może umówić się na rozmowę z zachowaniem następujących zasad:
  1. w pierwszej kolejności strony przyjmowane są przez Wiceprezesów Sądu Okręgowego, odpowiedzialnych za dany pion orzeczniczy (po uprzednim ustaleniu terminu),
  2. po wyczerpaniu powyższej możliwości, skarżący może zostać przyjęty przez Prezesa Sądu Okręgowego (po uprzednim ustaleniu terminu).
  1. Na żądanie skarżącego (wnioskodawcy) pracownik potwierdza przyjęcie skargi (wniosku).
  2. Skargi i wnioski zawierające treści znieważające lub słowa powszechnie uznawane za obelżywe pozostawia się bez rozpoznania,
  3. Jeżeli zachodzi taka potrzeba, od właściwej jednostki odbierane są wyjaśnienia w zakresie zarzutów zawartych w skardze lub wniosku.  
  4. Każdorazowo, niezależnie od sposobu wniesienia skargi, tryb jej załatwiania jest zgodny z zasadami określonymi powyżej.






POUCZENIE
dla osób składających skargę lub wniosek
  1. Każdorazowo skarga musi zawierać: datę jej wniesienia, imię i nazwisko (nazwę) skarżącego oraz jego adres, zwięzłą treść skargi, sygnaturę sprawy, której skarga dotyczy.
  2. Skargi, w zakresie dotyczącym działalności sądów, w dziedzinie, w której sędziowie i asesorzy sądowi są niezawiśli, nie podlegają rozpatrzeniu.
  3. Skargi lub wnioski dotyczące działalności:
  1.  sądów rejonowych są przekazywane do rozpatrzenia właściwemu Prezesowi Sądu Rejonowego,
  2. Sądu Okręgowego lub Sądu Okręgowego i sądu rejonowego rozpatrywane są przez Prezesa Sądu Okręgowego w Krakowie,
  1. Organem właściwym do rozpoznania skarg i wniosków dotyczących działalności Prezesa Sądu Rejonowego jest Prezes Sądu Okręgowego.
  2. Organem właściwym do rozpoznania skarg i wniosków dotyczących działalności Prezesa Sądu Okręgowego jest Prezes Sądu Apelacyjnego.
powrot
Podmiot publikującySąd Okręgowy w Krakowie
WytworzyłSąd Okręgowy w Krakowie2013-01-07
Publikujący Arkadiusz Malinowski 2013-01-07 14:42
Modyfikacja Admin Administrator 2018-11-13 13:20
Sąd Okręgowy w Krakowieul. Przy Rondzie 7, 31-547 Kraków tel. (12) 619-50-86 email: informacja@krakow.so.gov.pl
[ X ]
Nowe zasady dotyczące cookies W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.